neděle 23. června 2013

Mezinárodní cukrová burza v Uničově

Tak jako každý rok i letos se uskutečnila mezinárodní cukrová sběratelská burza. Je to setkání nás všech stejně potrefených, kteří raději nesladíme, jen abychom mohli cukr sbírat :-) Sešli jsme se v Uničově už v pátek a po ubytování jsem si šli prohlédnout město a hlavně najít místo, kde nebude tak hrozné vedro. Počasí se vydařilo až moc a bylo opravdu horko.




Tato fotka je vyvedená, mám na ní rozměry obryně :-) Kolegyně cukrářky jsou opravdu malé vzrůstem a já se svými skoro 170 cm zabírám půl fotky :-)


Burza se konala v kulturní budově - v kině a zúčastnilo se hodně sběratelů nejen z České republiky. Na začátku to vypadalo takto ....


.... a pak takto :-) V tom vedru to byl výkon, najít si svůj cukr.


Skoro na konci burzy jsme se vyfotily s italskými sběratelkami, byly jsme už všechny tím vedrem znavené, ale spokojené z našich cukrových úlovků :-)


 Maďarská výstavka cukrových homolí.


Pořádající MUDr. Karel Stupka celou burzu skvěle zorganizoval, on i jeho žena nám byli velmi milými společníky po celou dobu burzy a kdo uhádne co má v ruce? ....


... je to cukr krystal a to doslova :-) Krystal vypěstoval profesor Zdeněk Bubník, který je také členem našeho klubu.


Karel Supka mimo jiné sbírá i lžičky a jeho sbírka má přes 3 100 kousků. Část sbírky byla vystavena ve vestibulu a všichni jsme si tu nádheru mohli prohlédnout.

  

Užili jsme si to, počasí nám přálo a už se těšíme na další setkání se sběrateli! A jestli by někdo čekal zmínku o scrapbooku .... tak na ten taky došlo :-) Maruška Astala mi přinesla razítka - moc děkuji a ostatní cukráři přinesli krajky, visačky a jiné drobnosti vhodné na skrepáč  ... je jasné, že sběratelé nic nevyhodí .-)

5 komentářů:

  1. Irčo obdivuju , jak někde jseš, moc si to užiješ a jen dojedeš, hned o tom napíšeš ??!!
    A prosím tě, ještě by mě zajímalo - on se "pěstuje" cukr ???!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Markét, když to neudělám hned, tak se mi pak do toho nechce :-)

    Pěstuje se samozřejmě řepa, ale pan profesor umí vypěstovat krystal, říkal, že jistě všichni víme, jaké ty procesy při krystalizaci vznikají (všichni jsme moudře pokývali hlavou a pak jsme se rozesmáli :-) ), takže je to tak, cukr se dá pěstovat :-), ale může to dělat jen ten, kdo to umí, popřípadě zde je návod http://svetelektro.com/clanky/ako-vyrobit-velky-krystal-cukru-353.html můžeš vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  3. Pane jo, o cukrové burze jsem nikdy neslyšela.... podle fotek to musí být moc zajímavé:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den,
    nádherná zpráva.Už jsem si myslela,že tak praštěná jsem jenom já,neznám nikoho jiného kdo by cukr sbíral.Já jsem tím známá mezi známýma,takže mi ho vozí všichni odevšad.
    A nevyhazuju taky skoro nic-což začíná být trochu problém :)
    Krásný den.
    magda

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to já znám spoustu lidí, kteří cukr sbírají a je to skvělá parta, klidně se přidejte k nám! My se s Vámi i o cukr podělíme :-)
    www.ksbc.cz Klub sběratelů baleného cukru

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...