úterý 29. ledna 2013

Zimní album

Pro první letošní číslo časopisu Scrapování jsem připravila zimní minialbum....

Pomůcky
- kartonové album
- sada scrapbookových papírů BoBunny, jednobarevné čtvrtky
- razítka Aladine, Hero Arts, embossovací médium a prášek
- hřebíčky, samolepicí kamínky, kartonová písmena KETA
- raznice, Big Shot a šablony, řezačka, pravítko, tužka, nůžky, raznice
- oboustranná lepicí páska, lepidlo, 3D pěnová páska



Je barva zimy hnědá? Možná není, ale pojďme zkusit nahradit pro zimu typickou bílou barvu za kombinaci hnědé a modré. Loňská zimní kolekce papírů firmy Bo Bunny se více než povedla a hlavní roli mělo právě toto už na první pohled zajímavé spojení barev.
Album lze vytvořit mnoha způsoby, můžete si základ vytvořit sami například z kartonových čtvrtek nebo můžete použít stejně jako já již připravený polotovar. Vybrala jsem si z nabídky PrettyPapers kartonové album velikosti 13 x 17 cm, které vypadá jako malý šanon a díky mechanismu, který je uvnitř, lze velmi dobře manipulovat s listy při tvoření.
V sadě papírů 6“ x 6“ byly vždy tři stejné motivy, proto jsem měla dostatek materiálu na ozdobení protilehlých stran, které jsem chtěla mít sladěné. Na výšku byl papír krátký, proto jsem na každé stránce z obou stran přidala proužek čtvrtky, která také barevně ladí. Použila jsem bordurovou raznici na ozdobení.


Album je plánované na doplnění fotek malých rozměrů například ze zimní dovolené, proto jsem s doplňky „šetřila“, aby zbylo místo na případné popisky a další drobnosti.
I když album nabízí pouze obdélníkové kartonové stránky, můžete si je „prodloužit“ zajímavou bordurou, která umožní rozšíření alba. Stačí, když papír přesahuje základní karton. Na této stránce jsem použila silikonová razítka Aladine se zajímavým designem stromů. Natiskla jsem je na bílou čtvrtku, embossovala bílým práškem a dobarvila jsem je Distress inkousty a poté vystřihla a podlepila 3D páskou.





Na další dvoustranu jsem použila výrazný tmavší papír, proto jsem jej dozdobila pouze výseky vloček. Vyzkoušejte pro změnu i netypické pomůcky jako je třeba kytičková raznice nebo použijte krajkové nebo látkové doplňky.



Pokud si na potažení kartonů zvolíte výrazně barevné papíry, nepotřebujete již příliš zdobit. Na této dvoustraně jsem použila pouze embosovaný výřez sněhuláka z Big Shotu a drobné sněhové vločky, které jsem přichytila minihřebíčky.




Na poslední stránku jsem využila zbytky papírů z předešlých stránek. Použila jsem další bordurovou raznici a stránku jsem s její pomoci rozdělila a tím vznikl zajímavý předěl.



Hlavní stranu jsem ozdobila kartonovými písmenky od KETY, která jsem embossovala modrým práškem značky Stampendous. Písmenka jsem umístila na vystřižený štítek a podlepila jsem je 3D páskou. Na podkladovou čtvrtku jsem natiskla pozaďové razítko Hero Arts Large Canvas Stripes. Barevný papír jsem projela na Big Shotu a pomocí šablony Bigz Snow Flurries jsem vyřezala sněhové vločky. Vše jsem doplnila hřebíčky a samolepicími kamínky.



Každou stránku alba jsem otupovala hnědým Distress inkoustem. Dírky na stránky jsem prorazila kleštěmi Big Bite. Po proražení byla dírka menší než původní dírka v kartonu, proto jsem jednoduchým způsobem s použitím obyčejné propisky dírky upravila. Stačí jen „zapíchnout“ a otáčet zleva doprava.




Až se vás léto zeptá, co jste dělali v zimě, můžete se pochlubit albem plným vzpomínek třeba na zimní dovolenou.

Tvoření je zábava! Užívejte si to!

6 komentářů:

  1. Ááách, Snowfall od Bo Bunny, to je moje láska na první pohled... :-) Takovéhle album z lyžovačky bych si nechala líbit, je plné krásných papírů, nápadů... Díky za možnost nakouknout! ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Irisko...nádhera! Moc krásné a spoustu krásných nápadů.

    OdpovědětVymazat
  3. Krása a zase krása. Nějaké papíry z této kolekce taky mám, jsou super a k zimním fotkám se moc hodí. Zrovna dnes jsem si donesla zimní fotky z letošní návštěvy italských Dolomitů. Tak snad vyzkouším. Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásné albu. Ta modrohnědá kombinace je nádherná!

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...