pátek 23. března 2012

Cirkusové téma - Pod šapitó

Nepatřím k těm, kdo vyhledávají cirkusy, které se kočovně zabydlí ve městech na parkovištích, postaví šapitó, týden provozují představení a zase o dům dál. Slečna pokladní prodá vstupenky, změní se na provazochodkyni, o přestávce nabízí cukrovou vatu a pak dělá akrobatku. Tento typ cirkusů nevyhledávám, ale kdybych měla možnost vidět ještě jednou představení státního cirkusu v Moskvě, kde je kamenná budova a představení nejvyšší úrovně, to bych neodolala :-)



Při výběru materiálu na cirkusové téma padla moje volba na papíry Graphic45, na sadu Le Cirque. Měla jsem představu prostorového projektu, chtěla jsem si vyrobit malý cirkus, prostě takový cirkusíček :-) Moje tvořící místo je omezeno, proto jsem si dělala nezbytný úklid prostoru, abych mohla tvořit a co nevidím? Vidím krabičku, ve které mi přišel poštou materiál na mé tvoření. Krabička přesně odpovídající mé představě. Bylo rozhodnuto :-)



Částečně jsem odstřihla víko, nechala jsem cca 5 centimetrů, abych na něj mohla nalepit "střechu" cirkusu. Na vnitřní část jsem použila proužkovaný papír z kolekce Lost & Found od My Mind´s Eye a polepila jsem strany krabičky, vnitřní část a část spodní, abych začistila karton. Na dno – pozadí - jsem použila jednu z krásných čtvrtek Le Cirque. Jako hlavní motiv jsem zvolila fotografii slona na balónu – to je pro mě symbol cirkusu. 


V tomto projektu jsem použila pouze kartonovou krabici, čtvrtky, nůžky, lepidlo a stužku na rozetu. Jiné scrap pomůcky jsem nepotřebovala. Vystříhala jsem motivy akrobatek, principála, slona a připravila jsem si texty – opět výstřižky z kolekce Graphic45, které jsem umístila do prostoru.
Střechu cirkusu jsem ozdobila vývěsním štítem a nápisem. Vše jsem doplnila rozetou, kterou jsem vytvořila z pruhu papíru 3 x 30 cm. Jednu dlouhou stranu jsem vysekla bordurovou raznicí a pomocí jehly s kulatým hrotem jsem embossovala papír tak, abych vytvořila harmoniku. Pak jsem konce spojila a tím jsem vytvořila rozetu. Zajistila jsem ji vyseknutým kolečkem, které jsem podlepila 3D páskou, aby to dobře drželo. Přidala jsem stuhu a CIRKUSÍČEK byl na světě.

Bohužel jsem nedokázala odpovědět na zvídavou otázku mých dcer: "A mami, na co to vlastně je?" Ale vy určitě chápete, že netvoříme něco, aby to k něčemu bylo, ale tvoříme pro radost :-)

Fajn den a scrapu zdar!

Tvoření je radost!




2 komentáře:

  1. :-DDD Tak na tuhle otázku já odpovídám po každém tvoření. Zrovna předevčírem se ptal manžel. Je to otázka na zabití ;-) Cirkus je krásný. Je to takové to pohlazení oka.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...